HTML

Brouwer Legkedvesebb Olvasmánya Gépen - BLOG

Párszor már megpróbáltam (újra) elindítani ezt a blogot, több-kevesebb sikerrel (inkább kevesebb), mindenféle témában. Most végeztem rajta egy nagytakarítást, és személyes témákat lehetőleg mellőzve most a közlekedéssel kapcsolatos élményeimet-tapasztalataimat osztom meg veletek, úgymint kamionozás (munka), tömegközlekedés (egyelőre csak mánia), és a 4T Trabim élete, meg természetesen a modellvasutazás. Persze óhatatlanul néha elkalandozok majd erre-arra is, de a személyesebb témákra meg ott a Facebook a barátaimnak. :) Kellemes olvasgatást!

Friss topikok

Linkblog

Száguldós éjszakák

2010.06.12. 23:58 Brouwer-Power ---> ihajbimbam.blog.hu

Hűvös, akár légkondis szellőt mindenkinek ezeken a forró napokon! Pláne, hogy a mostani postom a légkondiról fog szólni, pontosabban légkondi is van abban, amit bemutatok, de annak is csak az igazi megfelelőjében. :-P
Történt ugyanis, hogy megjött a fizum, de persze fejben már rég el volt az költve. De! Megláttam egy kereskedés honlapján az akciós termékek listáját, és az persze, hogy elcsavarta a fejemet! Meglátogattam az üzletet, és elhoztam onnan egy Fleischmann Gysev-es atószállító mindkét verzióját, meg ha már ott voltam, begyűjtöttem némi egyenes sínt, de a meglepetés meglepetése, az akciók akciója, a modellek modellje nem más, mint eme post két fenséges főszereplője!
Khm-khm, hölgyeim és uraim! Következzenek a magyar kötöttpályás utasszállítás császárainak modellje! A magyar viszonylatú vasútmodellek koronázatlan királyai! Minden sínszálnak az az álma, hogy egyszer őket is érje ezeknek a kocsiknak a kerekei, minden mozdony titkos vágya, hogy húzhassa őket, és minden peron álma, hogy egyszer rá szálljanak le ezeknek az utasai! Nem szaporítom a szót, következzen az A.C.M.E. két gyönyörű terméke, egy MÁV CAF hálókocsi, és egy fülkés elsőosztály (ezek voltak akciósak, de jövő hónapban beszerzem a fekvőhelyes meg a másodosztályú kocsit is). A vásárlás után még volt egy kóruspróbám, de hazafelé már gondtalanul örülhettem, hogy két CAF kocsi boldog tulajdonosa vagyok. Na, de jöjjenek a képek, hiszen nem én lennék, ha nem fényképezem rögtön le minden apró részletüket, ami ebben az esetben nem is volt olyan könnyű.










És itt is vannak, szerintem már innen is pazar a látvány, hát még közelről!











Íme az első osztály, a folyosón lévő piros korlátot már itt is látni.











Ez meg a hálókocsi, itt meg az ágyakat lehet már sejreni.





























Mintha csak az igazi mellett állnék...





























Itt lehet aztán gyorsan aludni, mert ugye a valóságban ezeknek a kocsiknak 200 km/h a megengedett legnagyobb sebességük. :-P





























A homlokfal is lenyűgöző. Én a bepattintható/ragasztható tömlőket, csavarkapcsokat nem tettem fel, mert úgysem látszanak, és zavarná is a kurzkupplungot. A forgóvázaknál is fel lehet tenni valamit, de az meg nem hagyná rendesen forogni a forgóvázakat, legalább is a használati útmutató ezt írja MAGYARUL. Ez is ritka a vasútmodelleknél.





























Szinte megnyomnám a zöld gombot, hogy nyíljon az ajtó.





























Szellőzőrács, pályaszám. Aki nem nagyon jártas ebben, annak mondom, hogy az alsó kék sáv, ahol az apró betűk vannak, az kb 2 mm vastag, tehát a betűk olyan 0.3-0.4 mm-es nagyságúak lehetnek.





























A szépség a részletekben rejtőzik. Ugyanitt megfigyelhetjük a Roco GeoLINE ágyazatos vágányzatának kidolgozottságát is.





























Na, de kukkantsunk csak be az ablakon! Ez itt bizony az elsőosztály a fülkés oldalról, még a fülke ajtaját is ki lehet venni.





























Itt meg a hálókocsi egyik fülkéjébe nyerünk bepillantást. Ahogy elnézem, pont sikerült egy olyan ablakot választanom, amin épp rajta van az ujjlenyomatom. De legalább így könnyebben érzékelhető a méretarány.





























Szokásomnak nem tudok ellenállni, és neten láttam, hogy mások is megtették már, ezért halált megvető bátorsággal én is levetkőztettem először az első osztályt. Nem mondom, azért féltem az elején egy kicsit. De a látványért megérte!





























Egy nem dohányzó fülke. Még a helyjegyfoglalást jelző cetlitartók is megvannak, hihetetlen.





























Egy dohányzó fülke a kocsi végén. A folyosóvégi ajtókat azért hiányolom, vagy az ezekben a kocsikban nincs is? Vagy itt épp nyitva van? :P





























Én azért azt a kapcsolótartó rugót jobban elrejtettem volna, így elég kellemetlen fölötte ülni, még becsípheti az ember lábát...





























Bezzeg a budit megcsinálták, pedig az nem is látszik kívülről, mert tejüveg takarja.





























És itt lehet eltölteni azokat a száguldós éjszakákat. Emlékeim szerint én utaztam már hálókocsiban, de még nagyon kicsi voltam, és ott három ágy volt egymás felett. Talán még Hollandiából jöttünk ide nyaralni...





























Ez a folyosó felől, érthetően ablak nélküli ajtókkal. Ezt viszont anno a Keletiben minden este láttam, ahogy elmentem a hatodik vágány mellett, ahol a Danubius Euronight állt. Fura mód, mindig folyosós oldalával a peron felé állt a kocsi.





























Itt viszont mind a két budi a kocsi leszállóajtó nélküli végében van, nyilván azért, hogyha éjszaka közepén az egyik foglalt, akkor ne kelljen átcsászkálni a kocsi másik végére. De ha már itt a mosdókagylót megformálták, a vízcsap miért maradt ki?





























Ennek a helyiségnek nem tudom, hogy mi a funkciója, de itt még ablak sincs, nem értem, miért csinálták meg...





























És a végére egy baki: Ha az első/utolsó fülkében csak egy ágy van, miért van létra? Vagy esetleg az ágy maradt volna ki? :-P Ezt a kérdést nyitva hagyom előttetek. Természetesen nem csak fényképeket csináltam, ezért láthatjátok őket mozgás közben is. Gondolkoztam, hogy milyen szerelvénybe rakjam őket, aztán végül mögéjük tettem egy étkezőt, és egy halbit. Majd később valósághűbb szerelvénybe fogom őket sorolni. Addig is íme.

Most pedig engedjétek meg, hogy álomra hajtsam a fejem, amit ajánlok nektek is. Jó éjt!
 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://ihajbimbam.blog.hu/api/trackback/id/tr372077393

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása